Bloggmarknadsföring
Opti Online hjälper småföretag med effektiv content marknadsföring med spännande blogginnehåll.
Uttnyttja content marknadsföring för att underhålla, informera och hjälpa företagets kunder och se till att ditt innehåll aldrig består av för mycket säljande text och fokus. Så hur flyttar du perspektivet från marknadsförare till utgivare? Det börjar med hur du definierar syftet med företagets blogg. Är det ditt främsta nyhetscentrum? Platsen för att publicera ditt företags senaste tillkännagivanden och produktnyheter? Kommer innehållet att fånga kunders uppmärksamhet och förenkla deras hektiska liv på nåt sätt? Kan bloggen visa upp företagets kultur och värderingar, eller någon kombination av dem? Bloggmarknadsföring ett medieuttag för svenska småföretag, precis som alla fantastiska medieegendomar behöver företaget en glasklar varumärkespersonlighet och röst, en tydligt definierad synvinkel och innehåll som dina kunder gärna kan läsa, titta på och dela eftersom du inte bara Bara konkurrera med andra företag. Idag konkurrerar företag med alla andra media- och underhållningskanaler om dina kunders lojalitet, uppmärksamhet och tid.
Innehållsmarknadsföring Med Blogg
En unik och genomtänkt företagsblogg kan hjälpa till att definiera företagets personlighet och till och med etablera organisationen som en tankeledare. Om du är intresserad av att skapa en blogg för företaget men inte vet hur du ska göra så hjälper vi gärna ert företag också. Marknads- och sociala medierexperten Erik Ohlsson har rätt kunskap för att tillhandahålla en solid plattform och uttnyttja en blogg som en del av ditt företags marknadsföringsstrategi. Martin täcker alla aspekter av processen, inklusive design- och utvecklingsöverväganden, skapa redaktionella riktlinjer, skapa och optimera inlägg för SEO, marknadsföra innehåll på sociala medier och skapa prestationsrelaterade mätvärden.
