Vilken är den bästa Google Ads uppsättningen?

När du har kampanjer på Google Ads har du flera alternativ för hur du ska strukturera upp ditt konto.

Google Ads-annonsering

Använd SKAG-modellen

Varje sökord i ditt konto ska ha sin egen unika annonsgrupp. Detta säkerställer att sökordet du bjuder på och annonsen som du har skrivit matchar de söktermer du betalar för. Varje enskilt sökord finns i en unik annonsgrupp bara för det sökordet. Detta gör det möjligt för oss att bjuda olika för varje enskilt sökord, samt skriva annonsen så att den är mer relevant för vad användaren söker, och det kommer i sin tur att förbättra klickfrekvensen (CTR) och på det sättet få en lägre kostnad per klick (CPC). Så fördelarna med enstaka sökordsannonsgrupper är att du kan en unik annons för varje enskilt sökord, länka till rätt målsida för varje sökning. Du får även bättre kontroll över dem negativa sökorden.

Fördelar med SKAG

  • Unik annons för varje enskilt nyckelord
  • Rätt målsida för varje sökning
  • Mer kontroll över negativa sökordsmatchning
  • Mindre tvärmatchning av söktermer

Behöver du hjälp med din annonsering online? OPTI ONLINE är certifierade hos Google och är uppdaterade med vad som fungerar bäst idag! Vi hjälper dig gärna och dessutom till ett lågt pris. Tveka inte på att kontakta oss idag för referenser!

Läs mer om hur vi hjälper dig med Google Ads här